טיפים לשמירה על ריהוט גן מרשים – גם בחורף

מערכת שורש  ה אב, תשעח  7/17/2018

כל מי שזוכה לגור בדירה מפנקת עם מרפסת גדולה או בבית פרטי עם גינה רחבה מבין שיש ליתרון העצום גם אתגר לא קטן
.......................

טיפים לשמירה על ריהוט גן מרשים – גם בחורף
כל מי שזוכה לגור בדירה מפנקת עם מרפסת גדולה או בבית פרטי עם גינה רחבה מבין שיש ליתרון העצום גם אתגר לא קטן. כדי להפוך את השטח החיצוני לשטח נעים שכיף לשהות בו אנחנו צריכים לבחור ריהוט גן מתאים. יש לא מעט דרכים לעשות זאת, ובסופו של יום הבחירה כולה תלויה בהעדפות העיצוב ובנוחות שלכם. עם זאת, אחד השיקולים החשובים ביותר בתהליך קבלת ההחלטות שלכם צריך להיות שיקול שאינו קשור בהכרח לעיצוב או לנוחות, גם אם הוא משפיע עליהם לא מעט. השיקול הזה הוא מזג האוויר, ובישראל מדובר בשיקול משמעותי במיוחד. אז איך תבחרו ריהוט גן נכון ואיך תשמרו עליו גם בעונה הקרה?

ריהוט גן איכותי ויציב
אם עיינתם בקטלוגים או סיירתם בחנויות השונות, בוודאי גיליתם שפריטי ריהוט גן רבים משלבים ביניהם חומרים שונים כמו עץ, בד, אלומיניום, פלסטיק ועוד. יש לכל חומר גלם יתרונות וחסרונות, הן ברמה העיצובית והן ברמה הפרקטית, אבל השאלה החשובה באמת היא איך ישפיע החומר הנבחר על מראה הריהוט לאחר החורף הראשון, השלישי והעשירי. במילים אחרות, הגשם המבורך עשוי להסב נזקים לא מבוטלים לריהוט הגינה שלנו. כך, אם בחרתם ריהוט גן מברזל אתם עשויים לגלות שהעיצוב המרהיב קיבל "שדרוג" מפוקפק בדמות חלודה. ריהוט העץ עשוי להיסדק. כדי להגן על הפריטים הללו תוכלו לאחסן אותם עם הגשם הראשון או לכסות אותם היטב. מצד שני, אם תרצו ריהוט גן שממנו תיהנו גם בימים הקרירים והסגריריים, ריהוט אלומיניום בהחלט יכול להיות פתרון נפלא.

השפעת הקיץ על ריהוט הגינה
הגשם משפיע על איכות ריהוט הגן, ואין ספק בכך, אבל גם הקיץ לא נקי מאשמה. למעשה, השמש הישראלית הלוהטת עשויה להזיק לרהיטי הגינה לא פחות, ואף יותר. לכן חשוב לבחור ריהוט גן שישרוד בהצלחה את החשיפה הממושכת לשמש. תמיד תוכלו לבחור כורסאות ופינות ישיבה מעץ, ולהקפיד על ציפוי שעווה וליטוש מפעם לפעם. תוכלו גם לכסות את מערכת הישיבה שלכם כשהיא איננה בשימוש, וכך לשמור עליה נקייה ומזמינה בכל פעם שמגיע אורח או כשאתם פותחים את היום בגינה, עם ספל קפה וארוחה טובה. דרך אגב, גם שימוש בשמן טיק יעזור מאוד בהגנה על ריהוט העץ שלכם, והוא ימנע את הסדקים הלא-אטרקטיביים כמו גם את התולעים הלא-רצויים. בחירת ריהוט גן איכותי וחזק, והבנת צרכי התחזוקה שלו, אלה הם שני הצעדים שיאפשרו לכם ליהנות מהריהוט לאורך זמן.